Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden MatchWornShirt

Hoe MatchWornShirt werkt? Dat lees je op onze website. Op alle overeenkomsten die ontstaan via onze websites zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

Versie: November 2017

Definities

De termen die in deze voorwaarden worden genoemd, staan hieronder uitgelegd:

veilingsite(s): onze veilingplatformen (MatchWornShirt.com, MatchWornShirt.nl en MatchWornShirt.net): de (mobiele) website(s), app(s) en andere platformen van MatchWornShirt via welke MatchWornShirt producten, arrangementen en diensten van een aanbieder aan consumenten aanbiedt en levert.

consument: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

jij of bieder: jij, nadat jij je als consument hebt geregistreerd op de veilingsite en met je gebruikersaccount kunt bieden op een veiling op onze veilingsite(s).

aanbieder: de club als leverancier van het product, dat (die) MatchWornShirt via de veilingsite aanbiedt en levert, daarbij gebruikmakend van de diensten van de aanbieder.

wij of MatchWornShirt: MatchWornShirt B.V., onze gegevens:

MatchWornShirt B.V.

Stadionweg 308h

1076 PJ Amsterdam

Bereikbaarheid:

Ma t/m vrij: 9:00 t/m 18:00 uur

Zaterdag: 10:00 t/m 17:00 uur

Zondag: 10:00 t/m 17:00 uur

E-mailadres: info@MatchWornShirt.nl

Kvk-nummer: 69115494

Btw-identificatienummer: NL857742280B01

Gebruiksvoorwaarden
  1. Als je 18 jaar of ouder bent, kun je een gebruikersaccount aanmaken op onze veilingsite. Vermeld daarbij je correcte naam, adres en andere gevraagde gegevens.
  2. We vertrouwen er op dat de gegevens die je verstrekt bij het aanmaken van je gebruikersaccount juist zijn. Als die volgens jou onjuist zijn, dan vragen we je dat te bewijzen.
  3. Met je inloggegevens kun je inloggen in je gebruikersaccount.
  4. Jij bent en blijft zelf verantwoordelijk voor het gebruik van je gebruikersaccount en de biedingen die vanaf je gebruikersaccount worden gedaan. Houd deze dus geheim en deel deze niet met anderen. Met een winnend bod vanaf jouw gebruikersaccount wordt een definitieve veilingovereenkomst gesloten en dat betekent dat jij als houder van dat gebruikersaccount verplicht bent om ons de gewonnen veiling te betalen. Dus ook wanneer een ander vanaf jouw gebruikersaccount een veiling heeft gewonnen.
  5. Je telefoon of tablet met een ander delen terwijl je ingelogd bent op onze veilingsite, bijvoorbeeld via de app, kan ook betekenen dat een ander een veiling wint die jij als houder van het gebruikersaccount verplicht bent te betalen.
Transparantie veilingen en privacybeleid
  1. Ons veilingproces is eerlijk en zo transparant mogelijk.
  2. Bied je mee, dan wordt jouw echte naam niet getoond bij de veiling.
  3. Manipulatie van biedingen of prijzen op onze veilingsites, ander misbruik of fraude, wordt door ons actief opgespoord. Zodra wij misbruik vermoeden of constateren, ondernemen we daarop actie. Zodat jij altijd veilig mee kan blijven doen aan onze veilingen. Vermoed je misbruik door een ander, dan kun je ons dat laten weten via de klantenservice.
  4. Heb je de prijs van een veiling gemanipuleerd of pogingen daartoe gedaan of laten doen, al dan niet door het gebruik van biedrobots en het automatisch uitbrengen van biedingen, dan zullen wij je de toegang tot onze veilingsite(s) ontzeggen en je gebruikersaccount blokkeren. De schade als gevolg van misbruik of fraude door jou of vanaf jouw gebruikersaccount zal MatchWornShirt op je verhalen, met een minimum van € 500,-.
  5. We verkopen je persoonsgegevens niet. Je persoonsgegevens blijven bij ons en delen we niet met willekeurige derden zonder jouw toestemming.
  6. We gebruiken je emailadres om je te laten weten of je hebt gewonnen. Ook houden we via die weg contact met je en houden we je op de hoogte van de nieuwste en leukste veilingen.
  7. Wil je je gegevens inzien of wijzigen, of geen nieuws meer van ons ontvangen? Dan kun je dat via je gebruikersaccount op ieder moment instellen.
  8. Voor de beveiliging van je persoonsgegevens hebben we technische en organisatorische maatregelen genomen.
  9. Heb je vragen over ons privacybeleid? Check dan ons privacy statement op de veilingsite of stuur een bericht naar info@matchwornshirt.nl
Veilingaanbod
  1. Win je een veiling dan is MatchWornShirt de feitelijke leverancier van het product. MatchWornShirt is altijd degene die het door jou gewonnen product zal leveren.
  2. De club biedt de shirts direct aan MatchWornShirt aan. MatchWornShirt zorgt voor de uitvoering. We doen er wel alles aan om er voor te zorgen dat wij onze verplichtingen naar jou netjes nakomen. Eventuele klachten over MatchWornShirt horen we dan ook graag. We proberen deze klachten zo goed mogelijk op te lossen.
  3. Ons aanbod op de veilingsite bevat een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van de aangeboden producten. Eventuele vergissingen of fouten in omschrijving van het aanbod en/of in de getoonde afbeeldingen, zijn niet bindend en leiden niet tot aansprakelijkheid voor MatchWornShirt.
  4. Ons aanbod op de veilingsite bevat alle informatie en kosten die samenhangen met het winnen van een veiling door een winnend bod, waaronder bijkomende kosten (verzendkosten) en het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht.
  5. De producten worden op het moment van de start van een wedstrijd middels een preview online aangeboden op het veilingsplatform. MatchWornShirt behoudt zich te allen tijde het recht voor om de veiling van shirts die na de wedstrijd niet door de club aan MatchWornShirt worden overgedragen te annuleren.
  6. Prijzen staan niet vast, maar variëren als gevolg van het veilingproces. De uiteindelijke prijs wordt bepaald door het winnende bod. Echter bestaat ook de mogelijkheid de veiling direct te doen eindigen door de ‘buy it now’ prijs direct te betalen.

Annuleren

Wanneer je het winnende bod hebt uitgebracht en dat bod op de veilingsite wordt aanvaard, kan de in dat kader tot stand gekomen overeenkomst (transactie) niet geannuleerd of herroepen worden.

Betaling

  1. Betaling na het winnen van de veiling gebeurd aan MatchWornShirt voor alle overeenkomsten die via de veilingsite(s) tot stand komen. Dit geldt voor alle producten. Je betaalt bevrijdend aan MatchWornShirt.
  2. Via jouw gebruikersaccount kan je de gewonnen veiling betalen. We sturen je ook nog een email met daarin de details en mogelijkheden van betalen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor de verschillende aangeboden betaalmethoden.
  3. Je moet een gewonnen veiling binnen twee (2) dagen betalen, dit is een fatale betalingstermijn.
  4. Betaal je niet binnen de termijn van twee (2) dagen, dan ben je van rechtswege in verzuim. Via email zullen we je nogmaals opnieuw verzoeken om te betalen.
  5. Wanneer er niet binnen twee (2) dagen is betaald, kan MatchWornShirt automatisch het bedrag van de bieder incasseren. Je hebt MatchWornShirt daartoe bij het aanmaken van je gebruikersaccount gemachtigd. MatchWornShirt kan voor deze automatische afschrijving extra kosten rekenen en zal maximaal één poging doen tot een automatische incasso. Wordt de incasso gestorneerd, dan blijft de betalingsverplichting van jou aan MatchWornShirt toch bestaan.
  6. Blijft betaling uit, dan draagt MatchWornShirt de vordering over naar een incassobureau en ben je extra kosten verschuldigd, waaronder administratie- en invorderingskosten van tenminste 15% met een minimum van € 40,-.
  7. Zo lang je een openstaande betalingsverplichting bij ons hebt, kan je (tijdelijk) niet meer meebieden. Na betaling van de openstaande vorderingen kan je weer meebieden op de veilingsite(s).
Na betaling

Nadat je een veiling uit het veilingaanbod hebt gewonnen, kan je betalen en meteen je product via je gebruikersaccount bestellen. Je kunt hier het adres opgeven waar het product bezorgd moet worden, net zoals andere specificaties (wanneer van toepassing).

Verzending
  1. Shirts worden binnen één dag na ontvangst betaling verzonden. Verzending geschiedt altijd aangetekend om het shirt zo goed en veilig mogelijk te vervoeren. Indien de koper ervoor kiest een shirt in te lijsten is de levertijd één tot enkele dagen langer.
  2. MatchWornShirt brengt geen verzendkosten in rekening binnen Nederland. Voor verzenden buiten Nederland kunnen er verzendkosten in rekening worden gebracht.
Retournering
  1. Voor alle shirts geldt dat je gebruik kunt maken van de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Je kunt daarvoor gebruik maken van het herroepingsformulier, online via het contactformulier van de klantenservice of MatchWornShirt dat op andere wijze laten weten via een ondubbelzinnige verklaring. Je moet MatchWornShirt dan binnen 14 dagen na ontvangst van het product laten weten dat je de overeenkomst wil herroepen.
  2. Een uitzondering geldt voor ingelijste shirts. Deze kunnen niet geretourneerd worden.
  3. Binnen 14 dagen nadat je herroepen hebt, moet je het product terugzenden naar het retouradres dat bij de levering van het product is vermeld. We betalen alle kosten terug binnen 14 dagen nadat we het product van je retour hebben ontvangen. De retourkosten zijn voor je eigen rekening.
  4. Een uitzondering geldt voor ingelijste shirts. Deze kunnen niet geretourneerd worden.
Goede doelen

Een gedeelte van de veiling opbrengst wordt door MatchWornShirt ter beschikking gesteld aan kinderen die door een lichamenlijke of financiele handicap worden beperkt in hun mogelijkheid tot sporten. Spieren voor Spieren en de Johan Cruyff Foundation voorzien in deze doelstelling en zijn in dat kader de maatschappelijk partners van MatchWornShirt.

Schending van de spelregels bij een veiling of een andere transactie via de website

Wij hanteren enkele spelregels. Houd je je hier niet aan, kunnen wij je onmiddellijk een waarschuwing sturen, het veilingproces beëindigen, dan wel de toegang tot onze veilingsite(s) ontzeggen, wanneer je:

Klachten
  1. Wij doen ons best het bieden zo leuk mogelijk te maken. Heb je toch een klacht over onze diensten, neem dan snel contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag.
  2. Wij vinden de kwaliteit van de inhoud van onze arrangementen en producten erg belangrijk. Heb je toch een klacht over een product? Dan kun je contact met ons opnemen.
  3. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen proberen op te lossen. Is je klacht te ingewikkeld? Wanneer het ons niet lukt binnen deze termijn, zullen we je daarvan op de hoogte stellen.